Nowy budynek biurowo-usługowy w ofercie Archicom

Archicom, wiodący deweloper działający na rynku mieszkaniowym oraz komercyjnym we Wrocławiu, wprowadza do sprzedaży lokale biurowo-usługowe w kameralnym budynku Clubhouse. Inwestycja zlokalizowana przy jednej z głównych arterii miasta wzbogaci zaplecze usługowe prestiżowego osiedla Ogrody Hallera.

Clubhouse to przede wszystkim dobry, rozpoznawalny adres na mapie Wrocławia i jednocześnie wyróżniająca się architektura wkomponowana w typową wrocławską zabudowę na pograniczu Krzyków i Borka. Liczymy na duże zainteresowanie klientów przede wszystkim ze względu na dobrą lokalizację inwestycji, a także doskonałą ekspozycję budynku od strony al. Hallera – mówi Tomasz Sujak, członek zarządu Grupy Archicom.

Trzykondygnacyjny budynek o powierzchni ok. 2.000 m2 powstanie w prestiżowej dzielnicy mieszkalno-usługowej zamieszkałej przez kilkadziesiąt tysięcy osób, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla apartamentowego Ogrody Hallera, na którym docelowo zamieszka ponad 1.500 osób. W 2014 r. Polski Związek Firm Deweloperskich uznał osiedle za Inwestycję Mieszkaniową Roku w Polsce. W ofercie do nabycia są lokale usługowe na parterze oraz biurowe na piętrach – o powierzchni od ok. 100 m2 do 500 m2. Budynek zaprojektowany został na potrzeby ok. 100-120 pracowników.

Clubhouse powstanie na jednej z niewielu tak dobrze pozycjonowanych działek w pełni zagospodarowanej części Krzyków w otoczeniu prestiżowego osiedla apartamentowego. Inwestycja oferuje dobrą ekspozycję szyldów firm od głównej strony al. Hallera. Obiekt jest doskonale usytuowany w sąsiedztwie ważnych ośrodków biznesowych: Centrum Południowego, Starego Miasta i Zachodniego Centrum Biznesu. Dobrze skomunikowana okolica to podstawa dla prowadzenia działalności komercyjnej. Clubhouse zapewnia szybki dojazd do Rynku, dworca, lotniska czy autostrady A4.

Przebiegające w sąsiedztwie inwestycji linie tramwajowe i autobusowe pozwalają szybko dostać się do najważniejszych punktów Wrocławia. Najbliższy przystanek tramwajowy znajduje się 100 m od budynku. Biegnąca wzdłuż al. Hallera ścieżka rowerowa wpięta w system tras miejskich pozwoli dostać się do Clubhouse’u na dwóch kółkach. Na terenie inwestycji przewidziano stojaki na rowery. Ponadto, nowy obiekt biurowo-usługowy Archicom oferuje 38 miejsc parkingowych przeznaczonych dla klientów i pracowników.

Bryła budynku Clubhouse wpisuje się architekturą w kontekst prestiżowego osiedla apartamentowego i willowy charakter dzielnicy. Inwestycja, podobnie jak stojący tam niegdyś obiekt, będzie kameralnym budynkiem o skośnych dachach i dużych przeszkleniach w fasadzie budynku.

Inwestycja Archicom posiada wszystkie atuty nowoczesnego budynku biurowego przy zachowaniu kameralnego charakteru samego obiektu. Clubhouse zaprojektowany został z dbałością o wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz dużą ilość przeszkleń na fasadzie budynku. Komfort użytkowania lokali zapewni najemcom, pracownikom i klientom funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze, które będzie można zaadaptować do indywidualnych potrzeb elastycznie dzieląc dostępną przestrzeń biurową. Budynek wyposażony będzie w otwieralne okna oraz zaplecze przystosowane do montażu klimatyzacji oraz sieci telekomunikacyjnych. Wszystkie urządzenia techniczne związane z funkcjonowaniem budynku ukryte będą w bryle dachu. Wysokość lokali przekraczająca 3,5 m sprawia, że w Clubhouse mogą wygodnie funkcjonować najemcy poszukujący siedziby dla swoich firm, biur, gabinetów medycznych, jak i restauracji.

Archicom przy projektowaniu obiektu Clubhouse uwzględnił historię miejsca, w którym on powstaje. Kiedyś znajdował się tu budynek klubu sportowego Silesia o nazwie „Klubhaus”, a sportowców, którzy niegdyś trenowali na nieistniejącym już stadionie dziś upamiętnia okoliczny pomnik.

Deweloper nie wyklucza sprzedaży budynku w całości inwestorowi, który chciałby kreować swoją markę w sąsiedztwie prestiżowego osiedla Ogrody Hallera.

– Bazując na dotychczasowych doświadczeniach chcieliśmy stworzyć komfortowe warunki dla przyszłych inwestorów. Nowy obiekt stwarza interesujące perspektywy zarówno dla większych firm, jak i mniejszych usługodawców. Dogodne sposoby dojazdu do nieruchomości oraz łatwa w aranżacji przestrzeń biurowa sprawia, że inwestycja Archicomu to dobry wybór zarówno dla doświadczonych przedsiębiorców jak i dla start-upów – mówi Tomasz Sujak.

Użytkownicy będą mogli wprowadzać się do budynku w połowie 2018 r. Generalnym wykonawcą obiektu będzie wchodząca w skład Grupy Archicom spółka Archicom sp. z o.o. Realizacja Inwestycji sp. k.

Grupa Archicom ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i realizacji powierzchni biurowych i usługowych we Wrocławiu – zarówno nieruchomości komercyjnych, jak i lokali usługowych na realizowanych przez siebie osiedlach społecznych. Deweloper zrealizował w stolicy Dolnego Śląska już 6 inwestycji stanowiących ok. 9% nowoczesnej powierzchni biurowej miasta. W lutym 2015 r. Grupa sprzedała irlandzkiemu funduszowi GNT biurowiec klasy A „West House 1B”, co daje jej 18% udział we wrocławskim rynku sprzedaży powierzchni biurowej w latach 2005-2015. W maju Spółka sfinalizowała zakup gruntu o wartości 33 mln zł pod budynki komercyjne przy zbiegu ulic Traugutta i Pułaskiego.


autor: Jakub Janz